wtorek, 22 kwietnia 2014

Wielkanocne przysmaki :)

Witajcie poświątecznie!

Święta, święta i po świętach... Oj, ciężko się pozbierać po świątecznym odpoczynku :) Dziś wpis kulinarny! Pokażę Wam nasze mazurki i wielkanocne chlebki. Nie sfotografowałam mojej świątecznej paschy :(((( To mój wielkanocny specjał szykowany od podstaw... i znikł tak szybko, że nie ma zdjęcia :( Ale pokażę Wam zeszłoroczną paschę!
 Mazurek chałwowo - kajmakowy:
 Mazurek kokosowy:
 Mazurek snickers:
 Mazurek kawowy:
 Mazurek truflowy z aronią z nalewki:
 Mazurek bakaliowy:
 Mazurek marcepanowo - różany:
 Mój torcik urodzinowy - mazurek czekoladowy:
 Pascha:
 Mazurki w wersji mini dla Cioci wyjeżdżającej na święta:
Na wielkanocnym stole nie mogło zabraknąć domowego pieczywa! Całą Wielką Sobotę w domu pachniało chlebem... upiekłyśmy 13 bochenków chleba!
A to nasza święconka:
I świąteczny stół, nie mogło zabraknąć tartego chrzanu z żurawiną i domowej ćwikły! Do tego był żurek na domowym zakwasie! Pieczone mięso i wędzona domowo polędwica! Uwielbiam takie domowe wypieki!
Zgłaszam nasze wypieki na specjalne wyzwanie Szuflady!

http://szuflada-szuflada.blogspot.com/2014/04/wyzwanie-specjalne-wielkanocne-przysmaki.html
A jak Wam minęły święta? Trudno było dziś wrócić do pracy?

22 komentarze:

  1. To się nazywa świąteczne śniadanie, ciekawa jestem ile osób zasiadło przy tym stole. Doczytałam coś o Twoim torcie urodzinowym. Więc wszystkiego dobrego z okazji urodzin, zdrowia, szczęścia, pomyślności, w każdej chwili moc radości. Niech Ci pachną kwiaty, drzewa i niech wszystko „sto lat” śpiewa!:))) Powodzenia w wyzwaniu:)
    Pozdrawiam serdecznie Monika:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na śniadaniu było 15 osób :) Dziękuję za życzenia Moniko! Pozdrawiam! :)

      Usuń
  2. mmm... jejku jak tu pysznie.....podobają mi się zwłaszcza kwiatuszki z rodzynek(?) i te zygzaczki z czekolady na orzeszkach...i... i nie no szytskie super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ulala! No czegoś takiego to ja w życiu nie widziałam! Same pysznosci i to jak podane! Czy ty bylas głównodowodzącą przy tych wypiekach i gotowaniu?
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki! :)

      hm, czy ja wiem czy można to nazwać głównodowodzącą? piekłam wspólnie z mamą :)

      Usuń
  4. same pyszności:)) pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ojej, ale tu pyszności! Prawdziwy wielkanocno-pysznościowy zawrót głowy! A wszystko takie piękne, że szkoda jeść :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. WOW! Zatkało mnie! Jakie piękne są te Mazurki! Napracowałaś się nieźle. Wszystko jest wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne, kolekcja mazurków osłabia, ale mnie najbardziej podoba się góra chleba :)

    OdpowiedzUsuń
  8. O rety, ile pięknych pyszności ! :) Mazurki są powalające :) Nie dziwię się, że śniadanie na taką ilość osób - sama bym się wprosiła :)))
    PS: Wszystkiego najlepszego urodzinowego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję :) i za życzenia również! zapraszam za rok ;)

      Usuń
  9. cudnie udekorowane ciasta! jestem pod ogromnym wrażeniem - dwie przyjemności w jednej - na pewno pyszne, a i wizualnie uczta dla oczu!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie wszystko smakowite, a te mazurki prawdziwe dzieła sztuki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ohhhh es muy bonito!!, deben ser riquísimas estas exquisiteces!

    OdpowiedzUsuń
  12. Tyle pyszności!
    Witamy w Szufladowym wyzwaniu.
    Jednak do wyzwania, zgodnie z regulaminem, możemy przyjąć tylko jedną pracę.
    Bardzo proszę wybrać jedno ciasto, które weźmie udział w zabawie :)

    OdpowiedzUsuń

No, a czasem się do mnie uśmiechniesz
Znikną smutki szaro – niebieskie
Stoisz w progu i słońce masz w oczach,
Więc dziękuję Ci za to, że jesteś.
- Czesław Miłosz